Veterinären med Yoda.

Idag har lilla prinsessan varit hos veterinären för första gången. Hon skulle steriliseras. All cred till folk som klarar av att vara veterinärer!! Jag fick mer eller mindre panik när Yodas sömnmedel började kicka igång... Det är så sorgligt att se hur deras kroppar bara ger vika och lägger sig ner. Och katter blundar tydligen inte när de sövs (?!) så de fick droppa något i hennes ögon för att de inte skulle torka ut. Så det såg ut som att hon grät..! Aaaaahh!! :'( Alltså, JAG VET att det är helt ofarligt osv. men jag är så känslig när det gäller djur. Och barn. De är liksom så små och förstår inte varför man måste göra vissa saker som inte är så roliga... You know? 

Men allt gick bra och nu är Yoda hemma hos mig och Emil i lägenheten några dagar medan stygnen läker. Hon är så duktig, min lilla sessa :) 



Allmänt | |
Upp