Babblar på om min dag.

Okej, nu ska jag berätta om denna händelserika dagjävel. Det är faktiskt bara en sak som hände som förstörde dagen rätt rejält! 

Imorse: jag gick upp, fixade mig lite snabbt och inväntade Lina som hälsade på lite senare. Tack, för chai-teet snäckan! Njuter av en kopp i detta nu ❤️ Efter att ha umgåtts lite och kört Lina till körskolan så begav jag mig till tollarp, med vår bil - som startade som den skulle när jag körde iväg. (Mmm, see where this is going?) Körde till Tollarp, hämtade Yoda, packade in henne + lite annat, satte mig i biljävlen, vred om nyckeln... Inget! Inget vrrrrrrrrOooom! Bara ett irriterande v-v-vrrrr.... V-v-v-vrrrro.... Så där stod jag i tollarp, bil-lös och 20 minuter kvar till min tid hos veterinären (som inte svarade i telefon när jag ringde!) Samtidigt som jag blev lite stressad över att jag skulle börja jobba klockan 16.00 (alltså om 2,5 timme). MEN efter några samtal hit och dit så fixade jag så jag kunde komma till vet. Och det ingreppet tog lite längre tid än väntat - och jag gissar på att det berodde på att de hade lärlingar med sig. Så de behövde ta det luuuuuugnt och systematiskt. Långsamt och försiktigt (sålänge det gick bra för Yoda så är jag nöjd!) Och på väg hem, stressad som fan, så hamnar jag såklart bakom en personbil med en LGF-skylt! Ja, why the fuck not?! Hann till jobbet i tid, som tur var... Tack vare pappa som körde mig ❤️ MEN det är ingen hit att stressa till ett jobb som är ännu stressigare. Man tror att det hjälper en att komma in i rytm, men det gör det inte. Man blir bara förvirrad. 

Farbror & pappa fixade i alla fall bilen så vi kunde få hem den samma kväll! Tusen tack för detta ❤️

Och nu är jag hemma! 
Yoda är hemma.
Emil är hemma. 
Och lägenheten är ren och fin tack vare svärmor Marie ❤️ 

Är ganska trött nu. 
Har haft springpass på jobbet de dagar jag har varit där, dvs. från tex 10.00-13.00 och sedan 16.00-19.00. Rätt drygt med den där långa "ledigheten" emellan. Man går ju bara och väntar :P Och jag får liksom reda på mina jobbtider från dag till dag... Vilket gör det lite svårt att planera in något. Men from. nästa vecka så har jag rullande schema. Skönt.

Ja. Nu har jag babblat på om ingenting ett tag nu. Tror knappt att någon ens orkar läsa. Men det är ganska trevligt att skriva av sig i vilket fall :) Om inget annat så får ni ha en trevlig kväll! Sköt om er! Puss!



Allmänt | |
Upp