Hot chocolate (men vi njuter inte av livet!)

Såhär är det: 
 
När vi tjejer ska göra något, varesig det är sminka oss, laga mat, fika eller handla så dokumenterar vi det. Måste vi? Nej. Men vi gör det. Vi gillar att ta bilder av det vi har skapat/köpt och vi gillar bekräftelsen/feedbacken vi får igen. Ja, ja, ja... Killar gör det också, men definitivt inte i lika stor utsträckning! Alla vet att det är så, det är ingen hemlighet. Som idag, nu ikväll. Jag blev sugen på en kopp varm choklad. Så jag gjorde mig en kopp varm choklad. Men det krävs planering, för jag visste att jag skulle lägga upp en bild på min choklad på något socialt media! Så jag tog den största/finaste koppen jag hade, jag lade till vispad grädde, marshmallows och toppade till sist med kakaopulver. Helt jävla onödigt! Det är inte som att jag kommer ge mig själv dricks för något jag själv har gjort, hur fint det än är!? Jag hade nöjt med med bara mjölk, oboy - in i mikron! Men nej. Och när jag hade gjort allt det där så skulle jag ta själva bilden. Då måste jag hitta rätt vinkel, hitta bra ljus, få med mina julstrumpor - som liksom kompletterar hela bilden - och allt innan grädden smälter helt! Och innan jag var klar med redigering av bilden och allt så vart ju chokladen kall! 
 
Förstår ni hur korkat detta är? Och ändå kan jag sätta mitt högerben på att ALLA tjejer har gjort samma sak. Nu har jag kanske överdrivit min historia en aning, men principen är den samma. Vi lägger ner mer tid på att tänka på vad andra tycker om oss och det vi har runt omkring oss, än att njuta av det vi har. Som en kopp varm choklad, till exempel. 
 
Var bara tvungen att vädra ut lite. Här kommer bilder en kopp choklad :D
 
PS. Bilderna blir SÄLLAN så bra som vi tror att de ska bli! 
 




Enligt mig | |
Upp