Denna kan du!

Vill ni veta en sak som kan störa mig ibland? KLART ATT NI VILL! :D

Tänk er att ni sitter med några av era vänner eller er familj och spelar ett spel. Ett frågespel av något slag och det är din tur att svara. MEN innan frågan ställs så säger personen som ska ställa frågan: "Okej, denna kan du..."

Jaha. I rättvisans namn anser jag då att jag borde få poäng för den frågan utan att jag behöver svara! För jag kan ju den... eller? Jag vet inte om tanken är att man ska försöka peppa mig, men låt mig säga att den taktiken funkar inte. Jag känner press. Typ "om jag inte kan denna frågan så är jag efterbliven"-press.

Samma sak gäller när någon säger "Aaaamen GUUUD denna är enkel, denna MÅSTE du kunna". Sluta. Upp. Med. Det!! Genast! Jag måste väl inget? Det är det som är charmen med frågespel, vissa kan man svara på och andra inte! Om man utbrister att man MÅSTE kunna denna frågan så kommer alla hålla med, ÄVEN de som egentligen inte kan svaret. "Jo, man det visste man ju, när man tänker efter. Ja, de var rätt enkel. Ja, jag tyckte att jag hade hört talas om det! Nu när jag hörde namnet... så vet jag!"


Enligt mig | |
Upp